۴۰ بازار میوه و تره بار در آستانه بهره برداری | افزایش ۳۰ درصدی استقبال مردم از میادین

۴۰ بازار میوه و تره بار در آستانه بهره برداری | افزایش ۳۰ درصدی استقبال مردم از میادین

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی بختیاری‌زاده در جمع خبرنگاران گفت: در سال ۱۴۰۲ به صورت میانگین ۴۵ درصد قیمت محصولات میوه و تره بار با میانگین سطح شهر فاص

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی بختیاری‌زاده در جمع خبرنگاران گفت: در سال ۱۴۰۲ به صورت میانگین ۴۵ درصد قیمت محصولات میوه و تره بار با میانگین سطح شهر فاصله داشت، یعنی این اندازه کالا را ارزان‌تر به دست مردم رساندیم. برخی شاید تصور کنند که کیفیت پایین‌تر آمده، اما طبق آمار موجود، کیفیت نه تنها پایین نیامده بلکه ارتقاء هم داشته است.

بختیاری زاده ادامه داد: طبق آمار، نزدیک به ۳۰ درصد میزان مراجعات به میادین افزایش یافته و این افزایش اقبال مردم بیانگر بالا بودن کیفیت محصولات است. از سوی دیگر میزان محصولی هم که عرضه شده در سال ۱۴۰۲ بالاتر از سال قبلش بوده است. در اسفند ۱۴۰۲ برخلاف سنوات قبل که بیش از بیست درصد افزایش را داشتیم، با اقدامات به موقع سازمان میادین و تدابیر شهردار تهران هیچ افزایش قیمتی را نداشتیم.

بختیاری‌زاده با اشاره به اینکه کیفیت میوه‌ها در میادین در اکثر بازارها مطلوب و یکسان است، گفت: نظارت همیشه ادامه دارد و اگر موردی خلاف این ببینیم با آن برخورد می‌شود چرا که رضایت‌مندی همشهری‌ها برایمان اولویت دارد. البته تلاش داریم مشارکت مردم را در نظارت بر بازارها هم افزایش دهیم از جمله اقدامات دراین راه استفاده از کیوآرکدها در غرفه‌ها است که مردم می‌توانند نسبت به عملکرد آن غرفه هم نظرشان را ثبت و امتیاز بدهند و این امتیاز و نظرات درباره غرفه اعمال می‌شود و نتایجش را خود مردم خواهند دید.

او ادامه داد: ما در حال حاضر قریب ۳۰۰ بازار و میدان میوه و تره بار در سطح شهر تهران داریم که تلاش داریم تا انتهای سال، ۴۰ بازار جدید میوه و تره بار را نیز افتتاح کنیم و سطح خدمات رسانی را در همه محلات داشته باشیم. افزایش سطح خدمت رسانی ما در اولویت با مراکز جنوبی شهر است.

بختیاری‌زاده ادامه داد: تدابیری هم برای فروش مجازی اندیشیده شده که خبرهای آن را به زودی اعلام می‌کنیم.

او با بیان اینکه رسالت ما خدمات رسانی به مردم است پس هر اقدامی که سبب افزایش خدمات و رضایت‌مندی مردم شود را در دستور کار قرار می‌دهیم افزود: یکی از این اقدامات چرخ دستی‌هایی است که در فروشگاه‌ها برای راحتی جابه جایی بارهای مردم قرار دادیم، ما سال گذشته این کار را شروع کردیم و به یک مدل چرخ‌های بومی سازمان میادین به لحاظ استحکام و چرخ رسیدیم؛ تقریبا ۷۰۰ چرخ را سال پیش اضافه کردیم و امسال هم یک تعداد دیگر در دستور کار تولید قرار دادیم و به مرور زمان اینها را افزایش می‌دهیم و چرخ‌های قدیمی را هم ترمیم می‌کنیم تا مردم استفاده کنند.

بختیاری‌زاده تاکید کرد: روزانه یک میلیون تراکنش برای میادین و ۵۵۰ هزار نوبت خرید ثبت می‌کنیم. مدل این بازارها با هم فرق دارد چرا که ظرفیت ساختاری و ساختمانی آنها با هم متفاوت است، برخی از این بازارها صرفا میوه و تره بار هستند و برخی هم پروتئینی و کالاهای اساسی هم دارند.

او در بخش دیگر درباره ساعت فعالیت میادین در شش ماهه ابتدایی سال ادامه داد: ساعت‌های فعالیت میوه تره بار الان از ساعت ۸ تا ۱۳ و ۱۵ تا ۲۰ از روز شنبه تا پنجشنبه و روزهای جمعه هم ۸ تا ۱۳ فعالیت دارند. روزهای تعطیل رسمی نیز از ساعت ۸ تا ۱۳ مراکز فعال هستند و خدمت رسانی می‌کنند.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار درباره کنترل قیمت پیاز در بازار گفت: قیمت پیاز مدتی پیش به خاطر شرایط اقلیمی و مشکل از بین رفتن پیازها در مزارع افزایش بالایی داشت، بعضا قیمت تا ۴۰ هزار تومان در سطح شهر رسید اما تدبیر شهردار این بود که قیمت‌ نوسانی نداشته باشد، از این رو با همکاری وزارت جهاد کشاورزی از کشاورزان مستقیم از خوزستان خرید کردیم و در بازار با قیمت حداقلی عرضه شد و به همین دلیل قیمت پیاز چهل هزارتومنی به ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومن رسید، همین هم سبب شد که مقابل سودجویی دلال‌هایی که دنبال التهاب بازار بودند گرفته شود و قیمت پیاز متعادل و روند کاهشی پیدا کرد.